donderdag 20 juli 2017

een boek om traag te lezen

Martha Walter 1875 1976 VS

Ik lees op dit moment een prachtig boek van de Noor Karl Ove Knausgard. Herfst. Een brief aan een ongeboren dochter. Een boek om traag te lezen:

"Aan de andere kant, achter het huisje waar ik nu zit, staat een groot boerderijgebouw van rode baksteen; dat staat er zo mooi bij, zo oprijzend tussen al dat groene gebladerte,
Rood en groen.
Dat zegt jou niets, maar voor mij zit er zoveel in die twee kleuren, iets erin trekt me aan, en ik denk dat dat een van de redenen is dat ik schrijver geworden ben, want die aantrekkingskracht voel ik heel sterk, en ik begrijp dat het belangrijk is maar ik kan het niet onder woorden brengen, en daarom weet ik niet wat het is. Ik heb het geprobeerd en ik heb gecapituleerd. De capitulatie bestaat uit de boeken die ik geschreven heb.."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten