vrijdag 2 juli 2010

LAPKE Onze buren zijn met vakantie. Ik mag voor de planten zorgen en loop met dit warme weer flink met de gieter in het rond. Geraniums, tomatenplanten, kalebassen, je ziet ze groeien. Ook hun poes (Lapke) is een enorme waterliefhebber.Voor hun vertrek heb ik van mijn buurvrouw een demonstratie gekregen : hoe geeft men een poes water.
's Morgens als ik buiten kom houdt zij al de wacht bij de groene gieter en geeft hem (ja de gieter!) kopjes. Voordat de planten aan de beurt zijn drinkt ze gulzig  uit de tuit van de gieter, en weet niet van ophouden. Als ik naar haar zin niet vroeg genoeg opsta hoor ik beneden een klagelijk gemiauw. Fijn om zo nodig te zijn!

5 opmerkingen:

  1. Stiekem toch een echte poezenliefhebber... Maar ja, deze is dan ook zo grapppig!
    KvdW

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms zitten ze in de gootsteen en likken aan de druppelende kraan ;-) Katten...heerlijke dieren: zo lief, zo eigenzinnig, zo aanhankelijk...en ooooooozo wreed...kan me een leven zonder niet goed voorstellen.

    Groet Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een mooie foto ook met die turkwazen gieter!
    Onze poezen drinken altijd uit de parapluplant en geven die gewoonte aan elkaar door. Mjammie, dat brakkige water!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hou je ook nog altijd zo van turkwaas?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja! Van turkwaas en van poezen! Wat een heerlijke dieren. Vannacht een hele grote verrassing: Snoepje, die 2 1/2 week geleden verdween (ze ging even sigaretten halen)en al was afgeschreven, stond opeens voor de deur!!! Uitgehongerd. We zijn er al de hele dag blij van.........

    BeantwoordenVerwijderen