donderdag 27 mei 2010

A THOUSAND BEAUTIFUL THINGS
Van mijn moeder heb ik een boek geërfd dat ik heel vaak in handen neem. De titel is "One thousand beautiful things, chosen from the life and literature of the world ". Het is een verzameling citaten en kunstreproducties die is samengesteld door Arthur Mee (1875-1943), een zeer productieve schrijver en uitgever voor volwassenen en kinderen. Een boek waar je nog steeds van kunt genieten. Ik ben er van overtuigd dat hij in deze tijd van een weblog gebruik zou maken om anderen te laten delen in zijn prachtige ontdekkingen op veel terreinen.
Ik haal tenslotte één gedicht uit zijn schatkist, en heb er een beeld bijgezocht :


My heart leaps up when I behold
a rainbow in the sky
So was it when my life began;
So is it now I am a man
So be it when I shall grow old
Or let me die!
The Child is the Father of the Man
I could wish my days to be
 Bound each to each by natural piety.

William Wordsworth 1802



Hendrik Elings

Geen opmerkingen:

Een reactie posten